STATION IV

Een zekere Bruno V. sprak zijn afschuw uit over het station van Halle. Niet onterecht. Kijk nog maar eens als u het aandurft. (Halle)

Iemand (S. VW.) stuurde mij een foto van het station van Wezemaal.

Ik ben er nog niet geweest maar ik vind het wel een staaltje van sobere creativiteit.
Je kan zo afleiden dat dit een druk station moet zijn.

In het station van Wezemael zijn er minstens drie keer zoveel passagiers dan in Mollem of Londerzeel. Aan het aantal te tellen gele stationspaviljoens toch. Of hoe moet ik die gele paddenstoelen noemen ?

Een schitterend idee om onze stations zo verder uit te bouwen.

De éne paddenstoel naast de andere, proportioneel volgens het aantal passagiers. Met daartussen wat zitbanken, goed verlucht en in de regen.

Een les in soberheid. Vanwege INFRABEL.
Ik weet niet of Jo Cornu het daar mee eens is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten